2025年2月19日(水) 15:00
食品輸出に課題を感じている食品メーカー様必見!オフライン × オンラインで海外販路開拓をする方法
Event Outline
食品業界の競争が激化する中で、企業様が持続的に成長するためには、新たな販路の開拓が不可欠です。しかし、海外市場進出には多くの障壁や不安が伴うのも事実です。どこから始めればよいのか、何を重視すべきなのか。
本セミナーでは、食品メーカー様が抱える「海外市場への進出」という課題に対し、実践的な解決策を提供します。市場動向の分析から、輸送やインポーターとの連携、海外販路開拓の方法まで、成功に導くためのポイントを詳しくご紹介します。
[Main lecture contents]
・円安時代における輸出のメリット
・中小企業が直面する海外販路開拓の障壁とその克服方法
・食品輸出の基本情報(市場環境や需要動向)
・ 日系市場以外の海外マーケットへの進出の可能性
・STANDAGEおよびumamilによるサービス紹介
セミナーを通じて、貴社が直面している課題を解決するための知識と実践的なツールを提供します。
皆様のご参加を心よりお待ちしております。
Recommended for:
国内市場の成長が頭打ちとなっている食品メーカー様
EC(オンライン販売)を活用した海外進出を検討している企業様
海外回路開拓に本格的に着手していきたい企業様
Speakers
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株式会社STANDAGE 国内営業部 部長
Daisuke Kato
Graduated from the Department of English Studies, Faculty of Letters, Nagoya University in 2016.
After graduating, he joined Kanematsu Corporation and engaged in trading of automobiles, automobile parts, construction machinery, etc., as well as collaboration with overseas investment companies. Convinced of the delay and potential of DX in the BtoB trade sector, he joined STANDAGE Co., Ltd. in July 2022.
Currently, as head of sales/business development, he is involved in developing users and collaborative partners and promoting business development.
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umamill株式会社 代表取締役 CEO
松原壮一郎
2002年ハピネット株式会社に入社後、CD/DVDの仕入れや企画業務に従事し、マーチャンダイジング責任者として商品のラインアップや販売戦略の策定を担当。そこで得た経験を活かし、ソフトバンク株式会社へ転職し、通信事業の法人営業マネージャーとして、企業向け通信サービスの営業戦略を推進。
その後、ソフトバンクイノベンチャーの社内ベンチャー制度を活用し、日本食輸出プラットフォーム「umamill」の事業を立ち上げに参画。2019年にumamill株式会社を設立し、現在は日本食の海外進出支援を行い、企業のグローバル展開をサポートしている。
Seminar details
- Date and time
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2025年2月19日(水) 15:00
- cost
- free
- place
Held via Zoom (For details, please refer to the automated email sent after registration)
- Note
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- Speakers and programs may be changed without notice due to unforeseen circumstances.
- Please note that if we determine that your participation in this seminar is inappropriate, such as if you are a member of a competing company, we may refuse your participation.
- Please note that if the email address you entered is incorrect, your email may not be delivered.
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