2026年1月8日(木) 14:00 - 15:00
【最新トレンド&成功事例紹介】注目高まるドバイ市場で“日本製品”をどう売る?中小メーカーのための海外販路開拓セミナー
Event Outline
近年、ドバイは中東ビジネスのハブとして急速に発展を遂げ、アジア・欧州・アフリカを結ぶ重要な商業拠点として世界中から注目を集めています。
富裕層・観光客の増加に加え、「日本製=高品質」というイメージが定着し、食品・化粧品・生活雑貨・工業製品など、幅広いジャンルで日本製品へのニーズが高まっています。
一方で、現地商習慣や規制、物流・決済など、輸出の実務面で課題を感じている中小企業も少なくありません。
本セミナーでは、ドバイ市場の最新トレンドや売れている日本製品の特徴、成功企業の事例をもとに、「どのように市場を見極め、販路を切り拓くか」についてわかりやすく解説します。
STANDAGEがこれまでに支援してきた多数の輸出成功事例をもとに、以下の内容を中心にお届けします。
[Main lecture contents]
・円安を追い風にした輸出のチャンス
・ドバイ市場の最新トレンドと人気カテゴリ
・日本製品が選ばれる理由と成功事例
・中小企業の販路開拓のハードル
・貿易代行サービス『おまかせ貿易』のご紹介
※講義内容は一例であり、事前の予告なく変更になる場合がございますのでご了承ください。
ドバイ市場の可能性を知り、海外販路開拓を次のステージへ進めるための第一歩を踏み出しましょう。
Recommended for:
ドバイ・中東市場への輸出を検討している企業のご担当者様
海外販路開拓を始めたいが、どこから手をつけるべきか迷っている方
日本製品がドバイでどのように評価されているか知りたい方
事例を参考に、自社の海外展開のヒントを得たい方
Speakers
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株式会社STANDAGE 国内営業部 部長
Daisuke Kato
Graduated from the Department of English Studies, Faculty of Letters, Nagoya University in 2016.
After graduating, he joined Kanematsu Corporation and engaged in trading of automobiles, automobile parts, construction machinery, etc., as well as collaboration with overseas investment companies. Convinced of the delay and potential of DX in the BtoB trade sector, he joined STANDAGE Co., Ltd. in July 2022.
Currently, as head of sales/business development, he is involved in developing users and collaborative partners and promoting business development.
Seminar details
- Date and time
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2026年1月8日(木) 14:00 - 15:00
- cost
- free
- place
Held via Zoom (For details, please refer to the automated email sent after registration)
- Note
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- Speakers and programs may be changed without notice due to unforeseen circumstances.
- Please note that if we determine that your participation in this seminar is inappropriate, such as if you are a member of a competing company, we may refuse your participation.
- Please note that if the email address you entered is incorrect, your email may not be delivered.
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